Tena - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Monique en Nicole GEVERS - WaarBenJij.nu Tena - Reisverslag uit Tena, Ecuador van Monique en Nicole GEVERS - WaarBenJij.nu

Tena

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique en Nicole

22 Juli 2014 | Ecuador, Tena

Hallo allemaal,

Het is nu echt mijn beurt om een verhaal te schrijven voor jullie. Vandaar dat het ook zolang duurde.

Zoals jullie weten hadden we dus een hostel geboekt in Tena. Ik denk dat dat een van de mooiste hostels is waar we ooit in zullen slapen. Waarschijnlijk hebben jullie de foto al op facebook of instagram gezien.
Toen we in de middag aankwamen in Tena beviel dat ons niet zo goed. We kwamen vanuit Quito de grote stad (hoofdstad) en gingen door naar Tena in klein plaatsje in de jungle. De cultuurshock voor ons was zo groot dat we twijfelde of we wel wilde blijven.
Maar nadat we een middag in het park hadden rondgelopen waren we al veel meer op ons gemak en waren we bereid om toch zeker een nacht te blijven. De aapjes slingerde in het park om onze oren. Savonds nog even snel uiteten geweest bij een heerlijke pizzaria waar we in plaats van stokbrood met kruidenboter een bak met popcorn kregen:)

De dag erna was geweldig!! We hadden een amazone trip geregeld. Het eerste wat we tegenkwamen was een boottocht op de amazone naar het rescue center. Vervolgens een hike tocht door de jungle met een gids die ons versierde met kronen, kleuren van stenen uit de rivier, armbanden van planten en ga zo maar door. Als derde kwamen we via het bootje aan bij een museum waar we vallen van de lokale bevolking zagen en we met een pijp pijltjes in een aap mochten schieten. (De aap was van piepschuim) Daarna hadden nicole en ik het idee om eventjes in de amazone te zwemmen als de gids het toe liet. Uiteindelijk hebben we ongeveer 500 m in de amazone gezwommen, ook in de stroomversnellingen.
Savonds was het vrijdag dat betekent dus STAPPEN! Samen met de gids naar een salsa bar geweest. We hebben onze uiterste best gedaan om het bij te houden maar ik denk dat we het toch beter bij hakken kunnen houden.hahaha

Dag later hadden we de bus naar Baños waar we nu nog steeds zitten.
So far so good!

Nicole mag onze volgende avonturen weer gaan typen..

Groetjes aan iedereen!

xxx Ciao Monique y Nicole

• 22 Juli 2014 - 11:12

Marty:

lieve Monique&Nicole,

Nou Monique.... dat salsa-dansen ging nog niet zo verkeerd...leuk filmpje;)) dankjewel Nicole!

Ben weer erg benieuwd naar jullie Zipline-avontuur.

Opa & oma waren hartstikke blij met het Skype-momentje.

Veel plezier nog!

xx

• 23 Juli 2014 - 14:38

Omi Mariet En Helmut:

Een hartelijke dank Monique en Nicole ook voor dit verhaal , wij volgen jullie en zijn blij , dat het jullie goed gaat - Omi Mariet en Helmut