De eerste vier dagen. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Monique en Nicole GEVERS - WaarBenJij.nu De eerste vier dagen. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Monique en Nicole GEVERS - WaarBenJij.nu

De eerste vier dagen.

Blijf op de hoogte en volg Monique en Nicole

17 Juli 2014 | Ecuador, Quito

Dag 1 - Zondag 13 juli
Mama, papa en Bri hebben me naar Brussel airport gebracht en hebben me tot de poortjes van de boardingpass de weg gewezen..
Traantje gelaten omdat ik Bri zo ga missen :(
Om 18.20 vloog ik vanaf Brussel naar Amsterdam.
Monique kwam naar Amsterdam toe zodat we samen konden overnachten in het Novotel (dichtbij Schiphol).
We hebben daar nog even luxe en duur gegeten. Twee carpaccio 2 drankjes voor 30 euro..

Dag 2 - Maandag 14 juli
Voor s' morgens toch maar de wekdienst ingeschakeld zodat we ons niet konden verslapen maar het was niet nodig, we waren bij de eerste wekker ons bedje uit.
Om 6.45 hadden we een overvolle schuttlebus naar Schiphol.
De backpack van Moni daar meteen afgegeven en een broodje gegeten.
Ook moesten er nog een aantal boekjes Sudoku gehaald worden en de Donald duck.
Om 10.05 zijn we opgestegen en kon het avontuur dan ECHT beginnen.
De reis duurde lang (11 en een half uur) en na een aantal uur vliegen begonnen we allebei al erg te stinken XD
Rond 14.30 Quito'se tijd zijn we geland. Alles op het vliegveld verliep soepel en we hebben een taxi gepakt voor 30 dollar naar ons Hostel (Hostel Revolution, backpackers hostel).
Meteen toen we het Hostel binnen kwamen voelden we ons erg op ons gemak en erg welkom.
We hadden voor de eerste nacht een kamer met zn tweeen wat wel erg fijn was want we moesten echt even onze tas leeg gooien op bed en alles opnieuw sorteren.
We zijn nog even Quito in gegaan om wat te eten, het is kip geworden (pollo) want dat was ongeveer het enigste woord qua eten wat we kende ;)

Dag 3 - Dinsdag 15 juli
We waren al voor de wekker wakker en zijn op tijd gaan lunchen in Quito. Uitgebreide lunch voor weinig geld!!
Daarna hadden we om 10 uur een dagtrip Quito geboekt bij iemand die ook in ons Hostel werkt (spreekt engels).
Met hem en nog drie andere backpackers hebben we een grote ronde gedaan door Quito en hebben veel gezien van gebouwen maar ook van het soort mensen die hier leven.
S'middags met de groep gegeten en daarna in het zonnetje op ons dakterras gezeten.
'S avonds zijn we wezen eten bij een overheerlijke Italiaan en hebben daarna niet heel veel meer gedaan want het is toch wel even wennen wanneer er 7 uur tijdsverschil is.
Ook deze nacht hebben we weer geslapen in Hostel revolution maar nu moesten we de kamer delen met in totaal 6 personen.
Dit was niet zo erg maar er sliep een man die heeeeeeeel erg hard snurkte en om 5 uur ging de eerste al uit bed omdat ze naar het vliegveld moest..

Dag 4 - Woensdag 16 juli
Toen om 6 uur hadden wij de wekker staan omdat we een cotopaxi biketrip op de planning hadden staan (deze zat bij onze buspas inbegrepen).
De kamer verlaten zonder al te veel herrie te maken viel niet mee.. Dus ik denk dat ze heel blij waren met hoe de nacht verlopen was ;)
We pakte s'morgens een taxi naar het punt waar we afgesproken hadden en gingen met een groep van 9 personen beginnen aan de trip.

Na ongeveer een uur rijden waren we bij een restaurant waar we een lekker ontbijt kregen.
Wat ons erg opviel waren de vele loslopende honden die er langs de weg liepen. Ook waren er veel koeien en lama's langs de weg te zien.
Veel armoede en huizen die niet afgemaakt waren.
Rond half 11 begonnen we aan de hicking aan de Cotopaxi. Dit was ECHT afzien. Het was erg steil en heeeel erg koud.
MAAAAAAAARRR WE HEBBEN HET GEHAAAAALD! En we waren mee van de eerste boven waardoor we in de kou op de rest moesten wachten.. brrrrr.
Daarna naar benenden lopen dat was een makkie voor ons.

Daarna zijn we met bijna de hele groep een stuk naar beneden gefiest naar een heel mooi meer (lagoon).

FOTO'S VOLGEN!!

Een uitgebreide (late) lunch gehad rond 4 uur (erg lekker).
En terug met het busje naar Quito stad.

's avonds lekker chips gegeten en dit hele lange verhaal getypt..
Morgen reizen we door naar Tena waar we een heel mooi hostel hebben geboekt voor in ieder geval een nacht.

De volgende keer gaat moni type (A)

• 17 Juli 2014 - 13:44

Sepp:

Lieve Nicole & Monique,

Erg leuk om jullie avonturen op deze manier te volgen! Wens jullie een geweldige tijd daar in Ecuador & Peru!

Liefs, Sepp

• 17 Juli 2014 - 15:48

Tante Karin ;-):

Leuk jullie reisverslag te lezen en fijn te weten dat het goed gaat. Geniet en we kijken uit naar de rest van jullie avonturen. X

• 17 Juli 2014 - 17:15

Maartje (mama):

Klinkt allemaal super, ik ben jaloers! Geniet van alle leuke mensen die je gaat leren kennen, de omgeving, natuur en het eten (comidas)...We houden kontakt, liefs van Maartje en vanuit Nijmegen, Marwin

• 17 Juli 2014 - 23:14

Jola:

Hoi nicole en monique, leuk om jullie avonturen hier te volgen. Ik hoop dat jullie heel veel leuke dingen meemaken en zien. Heel veel groetjes!!!

• 19 Juli 2014 - 09:34

Opa Helmut:

Hoi Monique en Nicole,
    Wat fijn om jullie reis op afstand mee te mogen maken ! Wij wensen jullie een onvergetelijke vakantie met indrukken voor het hele verdere leven ! Oma en Opa

• 19 Juli 2014 - 14:23

Brian Essens:

Ik mis jullie!!

• 19 Juli 2014 - 18:55

Paul:

Gaat goed komen met jullie; doe maar flink wat indrukken op; geniet ervan

• 21 Juli 2014 - 09:26

Herbert:

Nicole van Harte gefeliciteerd met je Verjaardag.
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel plezier nog op de reis

• 21 Juli 2014 - 11:10

Paul:

Nicole, proficiat; pak er daar maar eentje op

• 22 Juli 2014 - 08:41

Maud Latijnhouwers:

Hai lieve moni en nico,

Wat gaaf zeg al die avonturen van jullie. Erg leuk om deze te lezen.
    Ik zou zeggen geniet van elke dag elk moment wat jullie te wachten staat!
    Wij denken aan jullie!

Veel liefs, Maud